Uit de pan rijzende energieprijzen, hoogoplopende benzinekosten en daar bovenop een alsmaar – en flink - stijgende inflatie. Allerlei gebeurtenissen die indirect invloed hebben op de werksituatie van menigeen.
De coronapandemie - en de daarbij behorende contactbeperkende maatregelen - dwong veel werknemers om thuis te werken. Dat beviel bij velen dusdanig in de smaak dat zij dit na de pandemie – die we stilletjes aan definitief achter ons lijken te laten – nog steeds doen. Maar door de eerder genoemde veranderende situaties op deze wereld gaan veel thuiswerkers weer naar kantoor. Of werken vaker hybride. De behoefte aan contact en om weer samen te komen is toegenomen. Samengevat: ieders werkplek- en situatie verandert de laatste jaren om de haverklap.
Als werkgever is het de kunst om daar goed op in te springen. Om je werknemers, collega’s en freelancers een goede werkplek te bieden, of dat nu thuis of op kantoor is. Om hen een platform te bieden waar ze áltijd goed en duidelijk kunnen overleggen, ontmoeten en samenwerken. Zonder dat de betrokkenheid en gelijkheid in het geding komt. Dynamisch samenwerken: thuis en op kantoor.
'Zo kan iedereen inzien wanneer en hoe laat welke werkruimte gereserveerd is. En wanneer deze weer vrijgegeven wordt'
Maar hoe vlieg je dat als werkgever eigenlijk aan? Zo is het inrichten van conference rooms een aanrader: daarin houd je hybride meetings met de juiste, bijpassende apparatuur. Een camera, microfoon en presentatiescherm zorgen ervoor dat iedereen in de vergaderruimte, en thuis, optimaal verstaanbaar en zichtbaar is. De hybride conference rooms zijn in alle soorten en maten in te richten; afhankelijk van de specifieke bedrijfsruimte en behoefte.
Omdat je niet wilt dat een meetingroom – bestemd voor bijvoorbeeld vijftien mensen – wordt ‘ingepikt’ door drie werknemers, is het verstandig om een systeem aan te schaffen voor het boeken van een vergaderruimte. Zonder gedoe. Een vergaderruimte boeken via een handig systeem, zoals GoBright Meet, maakt dat inzichtelijk en overzichtelijk. Zo kan iedereen inzien wanneer en hoe laat welke vergaderruimte gereserveerd is. En wanneer deze weer vrijgegeven wordt. Zo voorkom je dubbele reserveringen en onnodige lege ruimtes. Voor een professionele, moderne en inspirerende hybride werkomgeving.
'Met een geautomatiseerd inchecksysteem, zoals GoBright Desk Booking, is het altijd duidelijk welke werkplekken wanneer bezet zijn en welke nog vrij zijn'
Hetzelfde geldt voor flexplekken. Met een geautomatiseerd inchecksysteem, zoals GoBright Desk Booking, is het altijd duidelijk welke werkplekken wanneer bezet zijn en welke nog vrij zijn. Dat is voor iedereen, werkgever en werknemer, uiterst duidelijk en overzichtelijk. Wil je op kantoor gaan werken? Dan check je van tevoren even hoe het met de beschikbaarheid zit. Met deze handige mogelijkheden zorg je voor een werkomgeving die uitnodigt én blijft iedereen betrokken. Voor thuiswerkers en werknemers op kantoor.